Sanıkların Eylemleri Arasında Hukuki ve Fiili Bağlantı Bulunmamasına Karşın, Haklarında Aynı İddianame İle Dava Açılması

T.C YARGITAY 19.CD
E:
2015/34083
K:2018/1609
K.T:19.02.2018

Özet: Sanıkların eylemleri arasında hukuki ve fiili bağlantı bulunmamasına karşın, haklarında aynı iddianame ile dava açılıp kovuşturmanın birlikte yürütülmesi savunma hakkının kısıtlanmasına yol açar.

MAHKEMESİ :Asliye Ceza Mahkemesi

SUÇ : 7258 Sayılı Kanuna Aykırılık

HÜKÜM : Mahkumiyet

Yerel Mahkemece verilen hüküm temyiz edilmekle; başvurunun süresi, kararın niteliği ve suç tarihine göre dosya incelendi, gereği görüşülüp düşünüldü:

Temyiz isteğinin reddi nedenleri bulunmadığından işin esasına geçildi.

Vicdani kanının oluştuğu duruşma sürecini yansıtan tutanaklar, belgeler ve gerekçe içeriğine göre yapılan incelemede, başkaca nedenler yerinde görülmemiştir.

Ancak;

Sanık … ile hakkında beraat kararı verilen sanık …’ın eylemleri arasında hukuki ve fiili bağlantı bulunmamasına karşın, sanıklar hakkında aynı iddianame ile dava açılıp kovuşturmanın birlikte yürütülmesi sureti ile savunma hakkının kısıtlanması,

Bozmayı gerektirmiş ve sanığın temyiz nedenleri bu itibarla yerinde görüldüğünden, tebliğnameye aykırı olarak 5320 sayılı Kanun’un 8/1. maddesi gereğince uygulanması gereken 1412 sayılı CMUK’nın 321. maddesi uyarınca, bozma sebeplerine göre sair yönlerden incelenmeyen hükmün BOZULMASINA, yargılamanın bozma öncesi aşamadan başlayarak sürdürülüp sonuçlandırılmak üzere dosyanın mahkemesine gönderilmesine, 19/02/2018 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.