7226 Sayılı Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Resmî Gazete’de Yayımlandı

YARGIDA SÜRELERİN DURDURULMASINA İLİŞKİN YASAL DÜZENLEME

YARGIDA HANGİ SÜRELER DURDU?

•  İtiraz, başvuru, dava açma, şikâyet, ihtar, bildirim gibi maddi hukuka ilişkin tüm süreler,
•  CMK, HMK, İYUK ve usul hükmü içeren diğer bütün kanunlar gereğince hakim tarafından belirlenen süreler ile bu kanunlarda taraflara verilen süreler,
•  Arabuluculuk, uzlaşma gibi alternatif çözüm yöntemlerine ilişkin süreler,
•  İcra ve İflas Kanunu ile takip hukukuna ilişkin diğer kanunlarda belirlenen süreler durduruldu.

SÜRELER HANGİ TARİHLER ARASINDA DURDU?

•  İcra- İflas Hukuku dışındaki tüm süreler 13 Mart – 30 Nisan arası için durduruldu. İcra işleri ise Cumhurbaşkanının kararına uyumlu şekilde 22 Mart – 30 Nisan arası durdu. Kanunda belirtilen ilk ve son günler de durdurma müddetine dâhildir.

SALGIN TEHLİKESİ DEVAM EDERSE NE OLACAK?

•  Salgın riskinin devam etmesi durumunda Cumhurbaşkanı en fazla 6 aya kadar bu süreleri yeniden durdurabilecek. Salgın riski ortadan kalktığında durdurma kararını yine aynı usulle kaldırabilecek.

DOLMAK ÜZERE OLAN SÜRELER DURMUŞSA YENİ BİR SÜRE VERİLECEK Mİ?

•  Durma süresinin başladığı tarih itibariyle, bitimine 15 gün ve daha az kalmış olan süreler, 1 Mayıs’tan başlamak üzere 15 gün uzatıldı.

İŞLEMEYE DEVAM EDECEK SÜRELER HANGİLERİ

•  Suç ve ceza, kabahat ve idari yaptırım ile disiplin hapsi ve tazyik hapsi için kanunlarda düzenlenen zamanaşımı süreleri,
•  CMK’de yer alan koruma tedbirlerine ilişkin süreleri,
•  HMK’de düzenlenen ihtiyari tedbiri tamamlayan işlemlere ilişkin süreler durmayacak.

DURUŞMALAR DA ERTELENECEK Mİ?
•  Adli ve İdari Yargı İlk Derece Mahkemeleri ile Bölge Adliye ve Bölge İdari Mahkemelerindeki duruşmaların ertelenmesi için HSK’ye yetki verildi. HSK duruşmaları ülke genelinde belli bir süre için erteleyebilir.

İCRADA DAHA ÖNCE SATIŞ GÜNÜ VERİLMİŞ İSE SATIŞA DEVAM EDİLECEK Mİ?
•  Daha önce satış günü verilmiş olsa bile bu işlemler de duracak. 30 Nisan’dan sonra yeni satış günü verilecek. Ancak yeni satış ilanı için tekrar ilan ücreti alınmayacak, bu elektronik ortamda yapılacak.

Kanun metni için: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/03/20200326M1-1.htm