Borçtan Kurtulma Davası / Menfi Tespit Davası / İstirdat (Geri Alım) Davası

BORÇTAN KURTULMA DAVASI
İcra mahkemesi tarafından itirazın geçici kaldırılması kararı aleyhine olan borçlu, icra takibine devam edilmesini önlemek için kendisine itirazın geçici kaldırılması kararının tefhim veya tebliğinden itibaren 7 gün içinde asliye hukuk mahkemesinde açtığı davadır.

Özel dava şartı: Davacı olan borçlu en geç ilk duruşma gününe kadar dava konusu alacağın %15’i oranında teminat yatırmalıdır.
MENFİ TESPİT DAVASI
Takip hukuku bakımından borçlu duruma düşen davacının, maddi hukuk bakımından borçlu olmadığının belirlenmesi için açtığı davadır. Menfi tespit davası somut hale gelmiş, belli bir borç hakkında açılabilir. Borçlu bu dava ile borçlu olmadığını ispat etmek suretiyle hakkındaki icra takibini iptal ettirir ve borcu ödemekten kurtulur. Bu dava hak düşürücü süreye tabi değildir, borç ödeninceye kadar her zaman açılabilir.

Bu davanın açılabilmesi için şu koşulların bulunması gerekir:

•Hukuksal yarar
•Borcun ödenmemesi
•Kesin hüküm bulunmaması

UYARI: Menfi tespit davası açıldıktan sonra, borçlu icra tehdidi altında borcu ödemek zorunda kalırsa, menfi tespit davasına, aynı dosya üzerinden ve kendiliğinden istirdat davası olarak devam edilir.
İSTİRDAT(GERİ ALIM) DAVASI
Cebri icra tehdidi altında borcu ödemek zorunda kalan borçlu, ödemiş olduğu paranın geri verilmesi için genel mahkemede açtığı davadır.

İstirdat davasının koşulları şunlardır:

•Borçlu maddi hukuk bakımından borçlu olmadığı bir parayı ödemiş olmalı
•Para icra takibi sırasında ve cebri icra tehdidi( takibin kesinleşmesinden sonra haciz ve satış tehdidi) altında ödenmeli
• Para icra veznesine(banka hesabına) ve tam olarak ödenmeli
•Ödeme + 1 yıl içinde aç
ılmalı

1. Yasir

Böyle bir sorunum var İstanbul’da yönlendirme yapabileceğiniz bir avukat varmıdır bu konuda tecrübesi olan